Wiosenny turniej piłki nożnej

Juz 9 kwietnia 2017r. na komplekspie sportowo - rekreacyjnym Orlik 2012 odbędzie się pierwszy w tym roku turniej piłkarski. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem oraz serdecznie zapraszamy do zapisów.

Regulamin turnieju: 

Data i miejsce
Turniej odbędzie się dnia 9 kwietnia 2017 roku (niedziela) o godzinie 10:00 na kompleksie boisk sportowo – rekreacyjnych „Orlik 2012” w Poniecu (ul. Szkolna 8a).

Organizator
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Poniecu Sp. z o. o.

Cele turnieju
- Umożliwienie rywalizacji sportowej drużyn piłkarskich
- Wyłonienie najlepszego zespołu
- Propagowanie zdrowego stylu życia

Warunki uczestnictwa
Turniej przeznaczony jest dla wszystkich chętnych, którzy ukończyli 15 rok życia, a ich stan zdrowotny pozwala na uczestniczenie w takiej formie rywalizacji. W turnieju mogą uczestniczyć osoby zrzeszone w klubach piłkarskich. Osoby niepełnoletnie występują za zgodą rodzica lub opiekuna.

Zgłoszenia do turnieju
- Zgłoszenie drużyn u animatora Orlika bądź w recepcji hali widowiskowo – sportowej w Poniecu do dnia 7 kwietnia 2017 roku.
Lista zgłoszeniowa musi zawierać:
- Nazwę drużyny,
- Imienną listę zawodników reprezentujących drużynę (maksymalnie 10 osób),
- Oświadczenie pisemne rodziców/opiekunów zezwalających na udział syna/córki w turnieju - dotyczy osób niepełnoletnich,
- kontakt do kapitana zespołu,
- opłata za 1 zawodnika wynosi 10zł.

Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry w piłkę nożną.

System rozgrywek
8/10 drużyn podzielonych na 2 grupy - losowanie odbędzie się 7 kwietnia o godzinie 20:15 w hali widowiskowo – sportowej w Poniecu. Z grupy wychodzą 2 drużyny, które rozgrywają mecze półfinałowe (1A vs 2B oraz 2A vs 1B). Zwycięzcy przechodzą do finału, a przegrani walczą w meczu o 3cie miejsce. 
Czas trwania meczu to 8-12 minut, w zależności od liczby zgłoszonych drużyn.

Przepisy i skład drużyny
Obowiązywać będą przepisy gry w piłkę nożną z wyjątkiem gry na „spalone”.
- Zespoły rywalizują w 6 osobowych składach (bramkarz i pięciu zawodników w polu),
- Zmiany odbywają się systemem hokejowym,
- Zespoły biorące udział w turnieju powinny posiadać jednolite stroje,
- Obowiązuje gra w obuwiu halowym bądź turf (zakaz gry w korkach),
- Na terenie boiska mogą przebywać jedynie zespoły rozgrywające mecz. Zawodnicy rezerwowi powinni znajdować się poza boiskiem,
- Za zwycięstwo drużynie przyznawane są 3 pkt., za remis 1 pkt., za porażkę 0 pkt,
- O kolejności miejsc w tabeli decydują kolejno:
  a) liczba zdobytych punktów,
  b) wyniki bezpośrednich spotkań zainteresowanych drużyn,
  c) ogólny stosunek bramkowy ze wszystkich spotkań uzyskany przez drużynę,
  d) przy identycznym stosunku bramkowym decyduje większa liczba strzelonych goli.
  e) rzuty karne
Kary dyscyplinarne :
  a) żółta kartka – kara 2 minuty, zawodnik który otrzyma 2 żółtą kartkę w meczu otrzymuje kartkę czerwoną
  b) czerwona kartka – drużyna gra w niekompletnym składzie do końca meczu, zawodnik otrzymujący czerwoną kartkę pauzuje w kolejnym meczu.
  c) niesportowe zachowanie – wykluczenie z turnieju
- Podczas wprowadzania piłki do gry z autu, przepisowa odległość od piłki to 3 metry. Z rzutu wolnego – 5 metrów,
- Rzut z autu wykonuję się nogą. Przy pomocy tego rzutu nie można bezpośrednio strzelić gola.
- Gra wślizgami jest zabroniona. Wyjątek stanowi interwencja bramkarza, jeśli ten nie dopuści się przewinienia,
- W meczach półfinałowych oraz finałowych w razie remisu zarządza się dogrywkę trwającą 3 minuty. Jeśli wynik dalej pozostanie nierozstrzygnięty, sędzia zarządza konkurs rzutów karnych. Rzuty karne strzelane na zasadzie serii do 3, następnie systemem „nagła śmierć”,
- Aut bramkowy może zostać wykonany przez bramkarza w dowolny sposób tj. nogą bądź ręką zarówno poprzez podanie jak i wprowadzenie piłki,
- Rozpoczęcie meczu oraz rozpoczęcie gry ze środka boiska w przypadku straty bramki wykonuje się za pomocą podania (nie można piłki wprowadzać bądź bezpośrednio oddawać strzału),
- Minimalna liczba graczy jednej drużyny na boisku to 4. W przypadku niespełnienia tego warunku przyznaje się walkowera drużynie przeciwnej (wynik 3-0)

Postanowienia końcowe
Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za stan zdrowia uczestników i udział w rozgrywkach osób chorych. Osoby biorące udział w rozgrywkach powinny poddać się wcześniej we własnym zakresie badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia, umożliwiający udział w turnieju.
Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne kontuzje i obrażenia powstałe w trakcie turnieju. Osoby biorące udział w turnieju powinny być ubezpieczone we własnym zakresie.
Zawodnicy nie mogą grać w okularach, łańcuszkach, obrączkach itp.
Zawodnicy biorący udział w turnieju powinni posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich tożsamość.
Za wszystkie sprawy formalne dotyczące drużyny – wymienione w powyższych punktach i podpunktach regulaminu - odpowiedzialny jest kapitan/kierownik drużyny.
Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie organizator.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione w szatni oraz w trakcie trwania turnieju.
Za szkody powstałe w szatniach odpowiada drużyna.

Nagrody
Najlepsze drużyny z miejsc I-III otrzymają pamiątkowe dyplomy, puchary oraz nagrody rzeczowe. Dla każdej z drużyn przygotowana zostanie woda oraz poczęstunek. Zarówno zawodnicy jak i kibice są zobowiązani do przestrzegania regulaminu obiektu.

Rozgrywki mają charakter wyłącznie rekreacyjny!!!