Nocny Turniej Piłki Nożnej to nasza kolejna propozycja na tegoroczne wakacje. Już dziś serdecznie zapraszamy do zapisów drużyn. Regulamin poniżej.
Regulamin Nocnego Turnieju Piłki Nożnej
Data i miejsce
Turniej odbędzie się 28 lipca 2017 roku (piątek) o godzinie 20:00 na kompleksie boisk sportowo – rekreacyjnych „Orlik 2012” w Poniecu (ul. Szkolna 8a).
Organizator
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Poniecu Sp. z o. o.
Cele turnieju
Umożliwienie rywalizacji sportowej drużyn piłkarskich
Integracja społeczności lokalnej
Wyłonienie najlepszego zespołu
Propagowanie zdrowego stylu życia
Warunki uczestnictwa
Turniej przeznaczony jest dla wszystkich chętnych, którzy ukończyli 14 rok życia, a ich stan zdrowia pozwala na uczestniczenie w takiej formie rywalizacji. W turnieju mogą uczestniczyć osoby zrzeszone w klubach piłkarskich. Osoby niepełnoletnie występują za zgodą rodzica lub opiekuna.
Zgłoszenia do turnieju
- Zgłoszenie drużyn u Animatora Orlika bądź w recepcji hali widowiskowo – sportowej w Poniecu do dnia 25 lipca 2017 roku.
Lista zgłoszeniowa musi zawierać:
- Nazwę drużyny,
- Imienną listę zawodników reprezentujących drużynę wraz z datą urodzenia (maksymalnie 10 osób),
- Oświadczenie pisemne rodziców/opiekunów zezwalających na udział syna/córki w turnieju - dotyczy osób niepełnoletnich,
- Kontakt do kapitana zespołu,
- Opłatę za drużynę – opłata za 1 zawodnika wynosi 10zł.
Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry w piłkę nożną.
System rozgrywek
8/10 drużyn podzielonych na 2 grupy - losowanie odbędzie się kilka minut przed turniejem.
Z grupy wychodzą 2 drużyny, które rozgrywają mecze półfinałowe (1A vs 2B oraz 2A vs 1B). Zwycięzcy przechodzą do finału, a przegrani walczą w meczu o 3cie miejsce. Czas trwania meczu to 8-10 minut, w zależności od liczby zgłoszonych drużyn.
Przepisy i skład drużyny Obowiązywać będą przepisy gry w piłkę nożną z wyjątkiem gry na „spalone”, oraz:
1.Zespoły rywalizują w 6 osobowych składach (bramkarz i pięciu zawodników w polu),
2.Zmiany odbywają się systemem hokejowym,
3.Zespoły biorące udział w turnieju powinny posiadać jednolite stroje,
4.Obowiązuje gra w obuwiu halowym bądź turf (zakaz gry w korkach),
5.Na terenie boiska mogą przebywać jedynie zespoły rozgrywające mecz. Zawodnicy rezerwowi powinni znajdować się poza boiskiem,
6.Za zwycięstwo drużynie przyznawane są 3 pkt., za remis 1 pkt., za porażkę 0 pkt,
7.O kolejności miejsc w tabeli decydują kolejno:
a) liczba zdobytych punktów,
b) wyniki bezpośrednich spotkań zainteresowanych drużyn,
c) ogólny stosunek bramkowy ze wszystkich spotkań uzyskany przez drużynę,
d) przy identycznym stosunku bramkowym decyduje większa liczba strzelonych goli.
e) rzuty karne
8.Kary dyscyplinarne :
a) kara 2 minut
b) kara 5 minut
c) niesportowe zachowanie – wykluczenie z turnieju zawodnika bądź w skrajnych przypadkach – całej drużyny
9.Podczas wprowadzania piłki do gry z autu, przepisowa odległość od piłki to 3 metry. Z rzutu wolnego – 5 metrów,
10.Rzut z autu wykonuję się nogą. Przy pomocy tego rzutu nie można bezpośrednio strzelić gola.
11.Gra wślizgami jest zabroniona. Wyjątek stanowi interwencja bramkarza w obrębie pola karnego, jeśli ten nie dopuści się przewinienia,
12.W meczach półfinałowych oraz finałowych w razie remisu zarządza się dogrywkę trwającą 3 minuty. Jeśli wynik dalej pozostanie nierozstrzygnięty, sędzia zarządza konkurs rzutów karnych. Rzuty karne strzelane na zasadzie serii do 3, następnie systemem „nagła śmierć”,
13.Aut bramkowy może zostać wykonany przez bramkarza w dowolny sposób tj. nogą bądź ręką zarówno poprzez podanie jak i wprowadzenie piłki,
14.Rozpoczęcie meczu oraz rozpoczęcie gry ze środka boiska w przypadku straty bramki wykonuje się za pomocą podania (nie można piłki wprowadzać bądź bezpośrednio oddawać strzału),
15.Minimalna liczba graczy jednej drużyny na boisku to 4. W przypadku niespełnienia tego warunku przyznaje się walkowera drużynie przeciwnej (wynik 3-0)
Postanowienia końcowe
1.Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności prawnej za stan zdrowia uczestników i udział w rozgrywkach osób chorych. Osoby biorące udział w rozgrywkach powinny poddać się wcześniej we własnym zakresie badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia, umożliwiający udział w turnieju.
2.Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne kontuzje i obrażenia powstałe w trakcie turnieju. Osoby biorące udział w turnieju powinny być ubezpieczone we własnym zakresie.
3.Zawodnicy nie mogą grać w okularach, łańcuszkach, obrączkach itp.
4.Zawodnicy biorący udział w turnieju powinni posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich tożsamość.
5.Za wszystkie sprawy formalne dotyczące drużyny – wymienione w powyższych punktach i podpunktach regulaminu - odpowiedzialny jest kapitan drużyny.
6.Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie organizator.
7.Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione w szatni oraz w trakcie trwania turnieju.
8.Za szkody powstałe w szatniach odpowiada drużyna.
Nagrody
Najlepsze drużyny z miejsc I-III otrzymają pamiątkowe dyplomy. Dla zwycięzców przewidziany jest puchar oraz nagrody rzeczowe.
Zarówno zawodnicy jak i kibice są zobowiązani do przestrzegania regulaminu obiektu. Rozgrywki mają charakter wyłącznie rekreacyjny!!!